Sider

tirsdag 24. mai 2011

Solbærmarmelade fra Den glade ku




I dag har jeg kjøpt denne krukken med solbærmarmelade fra Den glade ku.  Den glade ku drives av Siv F. Holmeide, og holder til på Tingvoll. Bedriften lager den lokale delikatessen mølsgraut, hjemmelaget syltetøy og hermetiske plommer. Alle produktene er basert på lokale råvarer og gamle oppskrifter.

Forventningene var store allerede før jeg åpnet krukken og luktet på marmeladen. Krukken er nydelig, med flott etikett surret fast med bast-tråd. Der kan jeg lese at det er hennes mormors oppskrift, og at den passer til viltsaus, på ostefat og til vafler med rømme. Jeg forsøkte den på mine nystekte rundstykker, laget etter min farmors oppskrift - fortsatt lune.

Marmeladen luktet nydelig, og smakte fortreffelig! Den var heldigvis ikke for søt, og den litt syrlige solbærsmaken passet godt til rundstykkene. Jeg vil virkelig anbefale denne marmeladen som faktisk smaker hjemmelaget, og som nok passer til mer enn viltsaus, på ostefat og til vafler med rømme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar