Sider

søndag 19. juni 2011

Raclette

I dag har jeg hatt familien på besøk, og jeg serverte raclette. Fordelen med raclette er at alt kan lages i forveien, så steker gjestene kjøttet selv.


























Noe av det viktigste med racletten er de gode sausene. I dag lagde jeg bearnaise, som var dene eneste varme sausen på bordet og fire kalde sauser som er basert på yoghurt.






















Saus 1

2 dl gresk yoghurt
1 dl solbærgele

Saus 2
 2 dl gresk yoghurt
1 dl hakkede sylteagurker

Saus 3
2 dl gresk yoghurt
1 most mango
1 banan

Saus 4
2 dl gresk yoghurt
Så mye hvitløk du tåler:)

Kjøttet jeg serverte var oksekjøtt, svinekjøtt og kylling; men det er også godt med sjømat. I tillegg serverte jeg en salat, ost, potetmos, ris, chips og selvfølgelig krydder til kjøttet.





















Nydelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar